Værdigrundlag

Grauballe Skoles Værdier

Vision

Vi ønsker at skolens tre værdier er synlige og levende i alle aspekter af skolens og fritidsdelens virke.

Værdier

Fællesskab

Vi har alle sammen brug for at høre til i et fællesskab, hvor man er regnet med og ind.

Folkeskolen er en af samfundets vigtigste fællesskaber. Det er her alle børn møder hinanden - på tværs af livsbetingelser, interesser og faglige forudsætninger.

I skolen skal vi være sammen om at lære og om at trives. Og vi har alle et ansvar for at det kan lade sig gøre. Børn, skole og forældre.

At være en del af et fællesskab fremmer børnenes LIVSDUELIGHED og TRYGHED og er en vigtig del af deres DANNELSE frem imod et velfungerende liv i det danske samfund.

Fordybelse

Evnen til fordybelse er grundlæggende for læring og trivsel.

I skolen skaber vi rammen for den FAGLIGE fordybelse. Det at ”grave” sig ned i stoffet. At blive klogere og dygtigere.

NYSGERRIGHED er både en forudsætning for og et resultat af fordybelsen.

Nærhed

Vi er en lille lokal skole, nærheden og det at vi kender børnene samt deres familie- relationer gør at vi ofte ved hvilken indsats der skal til for at give det enkle barn den rette støtte på det rette tidspunkt.

Den Nærhed og den tryghed det giver ved at være en mindre skole er med til at give børnene de bedste startbetingelser for skolelivet, og derved en god base for den fremtidige læring og udvikling.

Børn har behov for nærhed, stabilitet og trygge rammer for bedst at kunne udnytte deres kompetencer til fulde, dette kan vi på Grauballe skole.