Grauballe Skole

Grauballe Skole er en et-sporet folkeskole nordøst for Silkeborg med 0. - 6. klasse.

Skoledistriktet omfatter Grauballe By og de omkringliggende landområder ned til Gudenåen mod Øst, til Grønbæk mod nord, lidt udenfor Nisset mod vest og ned til Silkeborg bygrænse mod syd.

Vi er i et forpligtende samarbejde med Gødvadskolen og Dybkærskolen. Dybkærskolen er overbygningsskole for Grauballe Skole. Vi arbejder med at skabe sammenhæng i elevernes skoleliv fra 0. - 9. klasse gennem et aktivt samarbejde om overgange og sammenhæng i faglighed med vores partnerskoler i fællesskabet.

Grauballe Skole er aktiv i sit lokalsamfund. Der er flere "Åben Skole"-projekter med bl.a. idrætsforeningen GUGF, DGI, Den Kreative Skole og med Ældresagen. Derudover er vi aktive samarbejdspartnere med Lokalrådet, Grauballe Børnegård og de mange andre interessenter der er i lokalområdet.

Grauballe Skole er faseopdelt. Således tilstræbes det, at eleverne har de samme lærere i mindst 3 år inden der overleveres til nye klasse- og faglærere. I hverdagen arbejdes der med inkluderende læringsmiljøer, mellemformer, læsebånd, fagdage og et fokus på pædagogiske læringsfællesskaber inde i vores teamstruktur.